Hvem står bag

Bent K. Thomsen stiftede Trekantens Kajakskole i 2005.
Bent-Hou-Maritime-Efterskole
Eksamineret Havkajakinstruktør Bent K. Thomsen
  • Er uddannet og eksamineret efter Havkajaksamrådets retningslinier. Se krav www.havkajaksamraadet.dk
  • IPP Instruktør 3
  • Egenfærdighedsniveau EPP niveau 4, se mere om Euro Paddle Pass på www.europaddlepass.com
  • BCU 4 Star Leader Sea Kayak i 2011
  • BCU 5 Star Leader Sea Kayak i 2013 – se mere om denne, den mest anerkendte uddannelse i verden her https://www.britishcanoeingawarding.org.uk/advanced-sea-kayak-leader
  • Kanoinstruktør i 2014 efter Kanosamrådets retningslinjer. Se mere her http://www.kanosamraadet.dk/
  • BCU 3 Star Canoe egenfærdighedsniveau
  • BCU Level 2 Certificate in Coaching Paddlesport i 2015
  • BCU 3 Star Provider / 3 Star Sea Assessor – certifikat til at afholde og være censor på BCU 3 Star – 2017.
  • VHF/DSC radiocertifikat
  • Friluftsmenneske. Bl.a. mangeårig helårscampist, mountainbiker, orienteringsløb på mountainbike, bjergvandrer, skiløber m.v.
  • Mange års erfaring som professionel sælger, giver en serviceminded indstilling.

Med en professionel baggrund med viden og teknik i orden som havkajakinstruktør kombineret med en stor interesse for, og viden om friluftsliv, samt ikke mindst en serviceminded baggrund som sælger, føler jeg mig rigtig godt ”klædt på” som havkajakinstruktør. Fra naturens hånd er jeg blevet udstyret med en stor grad af intuition, hvilket ofte hjælper mig i undervisningen.

Historie

Jeg har roet flere tusinde km i havkajak – både sommer og vinter. Har bl.a. roet i Sydeuropa og på ekspeditionstur til Grønland. Den Norske – og Svenske Skærgård, mange ture til Wales mv. Er blevet udnævnt til: Årets roer i Kolding Kajak Klub, som anerkendelse af indsatsen for havkajakroningen i klubben. Har i 10 år fra 2005 – 2014 været ansvarlig for, og primus motor i udvikling af havkajakmiljøet i Kolding Kajak Klub.

Se også artikel fra Jydske Vestkysten juli 2006: “Bent starter et nyt kapitel til søs”.

Trekantens Kajakskole har gennem årene fået rigtig mange ud at ro havkajak, og skolen hører i dag til én af de største i Danmark. Det har kun kunnet lade sig gøre, fordi vi har tilknyttet rigtig mange dygtige og kompetente havkajakinstruktører, som har undervist for skolen i mange år.

Juridisk

Trekantens Kajakskole Aps er i dag et selskab under Sarani Outdoor Aps, der fortsat ledes af Havkajakinstruktør Bent K. Thomsen.