Tryghed – Team – Tur

Trekantens Kajakskole refererer til vores beliggenhed ved noget af Danmarks flotteste ro vand, nemlig området omkring Lillebælt med Kolding Fjord, Vejle Fjord, Horsens Fjord, Haderslev Fjord og vestkysten af Fyn, som vores nære ro vand. Her kan vi altid finde det ideelle sted til netop dit kursus.

Trekanten refererer også til vores kursus filosofi

Tryghed

Vi arbejder med små hold. Derfor får du som kursist maksimal opmærksomhed, hvilket giver tryghed. Vi lærer dig også den optimale sikkerhed. Når du behersker sikkerhed, får du langt større tryghed ved din kajakroning, og dine naturoplevelser bliver større. En positiv spiral er skabt.

Team

For os er det vigtig, at et kursushold “spiller” sammen, således at alle lærer trygheden ved at ro sammen. At alle tager ansvar for hinanden.

Tur

Vi prioriterer turdelen meget højt. Du lærer selvfølgelig alle de basale rotekniske ting, der gør, at du føler dig sikker i din kajak. Men det er vigtig for os, at du får prøvet oplevelsen ved at være på tur. Friluftslivet er for os en vigtig del af det at ro havkajak. Turdelen prioriteres dog først på kurser af mere end én dags varighed.

På en revyscene sidst i 80érne, da advarselstrekanten lige var blevet lovpligtig, spurgte Ulf Pilgaard forklædt som politibetjent, en kvindelig bilist: “Har do en trekant?”- Kvinden misforstår spørgsmålet og svarer noget befippet og flov, at sådan én har hun da selvfølgelig, og publikum skreg af grin.

Højt humør er også en del af Trekantens Kajakskole – du lærer noget på kurserne, men det må godt samtidig været sjovt.