Mørkeroning 2022 – 2023

Disse roninger vil starte et centralt sted i Trekantområdet – nok oftest omkring Lillebælt.

Naturen ”optræder” helt anderledes, når der roes i mørke. Du skal være på IPP 3 niveau for at deltage på disse ture. Vi ror kun, hvis der er rimeligt stille og klart vejr. Det kræver naturligvis solid vinterbeklædning afstemt efter vandtemperaturen, og sædvanlig sikkerhedsudstyr bl.a. i form af noget varmt at drikke, samt lidt mad til at indtage undervejs. Ekstratøj osv.

Du skal bære synlig lys på for- og bagsiden af din svømmevest, det kan bl.a. være knæk lys. Svømmevesten skal ligeledes være forsynet med reflekser. En pandelampe – gerne vandtæt – som ”arbejdslys”, så du kan se dit håndholdte kompas, ur, kort, og se at betjene din mobile, se at få fat i din nødfløjte osv. Andet hvidt lys til at sætte på kajakken eller dig selv, som kan ses 360 grader rundt. Bedst hvis det kan slukkes og tændes fra cockpittet, så det ikke blænder andre, når vi ror i flok.

Turlederen vil udstede information om hvordan, der kommunikeres på vandet bl.a. vil du få et nummer, som bruges ved tælling for at høre om alle er med. Turlederne vil informere dig om turplanen. Det er vigtig når du hører beskrivelsen af turen, at du vurderer om denne er inden for din komfort zone. Spørg hvis noget er uklart.

Har du disse ting i orden, kan du glæde dig til nogle super oplevelser og udvidelse af dine kajakfærdigheder.

• Egen fortæring under turen.
  • Turledelse instruktørteamet bag Trekantens Kajakskole
  • Vi er omklædt og klar til at ro fra isætningsstedet kl. – “se under turen”

Nedenfor kan du se, hvor turene går hen, og hvem der er turleder og hjælpeturleder. Du tilmelder dig pr. mail til bent@trekantenskajakskole.dk

Tilmelding “efter først til mølle” – og efterfølgende bekræftelse herfra pr. mail. Du er velkommen på alle ture, men vær venlig kun at tilmelde dig ture, du er sikker på, at ville og kunne deltage i. Ved din tilmelding er det vigtig, du oplyser dit navn, by, mail adresse, og mobil nr.

Du får nærmere info fra turlederen et par dage før turen, om turen kan gennemføres som planlagt, samt nøjagtig startsted, tid og øvrige praktiske ting. Der vil også tilgå dig en deltagerliste ca. 14 dage før turen, så du evt. selv kan arrangere samkørsel.

Fredag, d. 2. december kl. 18.30 fra Middelfart Marina – Fænø rundt. Tilmeldingsfrist 18. november

Turleder Henrik Schalech hjulpet af Anne Schalech.

x-421